Eid Adha Mubarak..



Assalamualaikum..

Selamat Hari Raya Korban buat semua rakan-rakan, sahabat pembaca walau di manapun kalian berada. Selamat bercuti buat yang bercuti.

Saya menemui satu 'link' cerita yang membuat perasaan saya gundah tentang ibadah Haji ini, buat anda, selamat melayani cerita ini, moga mendapat manfaat, moga diringankan hati kita untuk selalu bersyukur ketika dilanda ujian, dugaan dalam bentuk susah atau senang.

Syukuri apa yang kita punyai, Jangan risau tentang apa yang belum kita punyai, usahakan ikhtiar, gantungkan harapan hatimu 100% hanya buat Allah SWT, bantuan akan menyusul..

Jom nikmati dan hayati cerita ini, moga ia membekas dalam hati juga diri. Ini 'teaser' sahaja, mahu siri sepenuhnya, layari You Tube 'okeh'!.





Terkesan dengan kata-kata dalam satu babak ini :

Kata Zain : "Emak, kita ke Mekah naik perahu saja ya"

Emak dengan tulus menjawab, "Jangan dipikirin, kalau emak sampai tidak naik haji. Ya, kalaupun Allah belum memanggil emak sebelum emak sempat ke sana. Mak ikhlas. Raga emak mungkin tidak mampu untuk melewati samudera luas begitu untuk ke tanah suci. Tapi mak yakin, Allah pasti tau, hati emak sudah lama ada disitu, sudah lama ada disitu"

Wassalam.

0 Cakap2 Belakang..:

Catat Ulasan

Silakanlah mengkritik dan saranan.