~syaitan yang Licik..~


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Assalamualaikum..

Seorang pemuda bangun pagi2 buta utk solat subuh di Masjid
Dia berpakaian, berwudhu dan berjalan menuju masjid
ditengah jalan menuju masjid, pemuda tersebut jatuh dan pakaiannya kotor.

Dia bangkit, membersihkan bajunya, dan pulang kembali ke rumah. Di rumah,
dia berganti baju, berwudhu, dan, LAGI, berjalan lagi menuju ke masjid .

Dalam perjalanan kembali ke masjid , dia jatuh lagi di tempat yg sama!
Dia, sekali lagi, bangkit, membersihkan dirinya dan kembali ke rumah.
Di rumah, dia, sekali lagi, berganti baju,
berwudhu dan berjalan lagi menuju masjid .

Di tengah jalan menuju masjid , dia bertemu seorang lelaki yg memegang lampu.
Dia menanyakan identiti lelaki tersebut, dan menjawab

"Saya melihat anda jatuh 2 kali di perjalanan menuju masjid ,
jadi saya bawakan lampu untuk menerangi jalan anda..'


Pemuda pertama mengucapkan terima kasih dan mereka berdua berjalan menuju ke masjid

Ketika sampai di masjid , pemuda pertama bertanya kepada lelaki yang
membawa lampu untuk masuk dan solat subuh bersamanya.

lelaki itu menolak.

pemuda itu mengajak lagi hingga berkali2 dan, lagi, jawapannya sama.

Pemuda bertanya, kenapa menolak untuk masuk dan solat.
lelaki itu menjawab

Aku adalah IBLIS (setan)

Pemuda itu terkejut dgn jawapan lelaki itu.

Setan kemudian menjelaskan,

'Saya melihat kamu berjalan ke masjid ,dan sayalah yg membuat kamu terjatuh. Ketika kamu pulang ke rumah, membersihkan badan dan kembali ke masjid , Allah memaafkan semua dosa2mu. Saya membuatmu jatuh kedua kalinya, dan bahkan itupun tidak membuatmu merubah fikiran untuk tinggal dirumah , kamu tetap memutuskan kembali masjid ."

"Kerana hal itu, Allah memaafkan dosa2 seluruh anggota keluargamu.
Saya KHUATIR jika saya membuat kamu jatuh utk kali ketiga ,
jangan2 Allah akan memaafkan dosa2 seluruh penduduk desamu,
jadi saya harus memastikan bahawa anda sampai dimasjid dengan selamat....'
Sambung si setan tadi.


Jadi, jangan biarkan Setan mendapatkan keuntungan dari setiap aksinya.
Jangan melepaskan sebuah niat baik yg hendak kita lakukan kerana kita tidak pernah tahu ganjaran yg akan kita dapat dari segala kesulitan yg kita temui dalam usahamu utk melaksanakan niat baik tersebut.

6 Cakap2 Belakang..:

  1. Assalamualaikum...
    subhanallah..
    tabahnye lelaki nie..
    kalau ana berada situasi spt itu,
    ana xyakin akan pergi balik ke masjid tu...

    Subhanallah,Allah itu Maha Adil,Dia memberikan apa yang sepatutnya pd hamba yg melakukan amal hanya keranaNya.Hanya ingin menggapai redhaNya...

    Moga dr ana jg sekuat itu utk menepis bisikan syaitan yg melingkar diri..InsyaAllah.^_^

    BalasPadam
  2. hmm..tu arr..akk pun pk benda yang sama..belum tau lagi akan p ke tak dah masjid lagi..teruknya sy ni..
    cth jer la..cam solat..cth kita alam situasi camni

    >> solat nyer solat, habih solat baru pasan ada sesuatu yang buat solat tadi tak sah..so.. masa tu adakah kita sedia nak ulangi solat utk kali kedua ataupun x??

    BalasPadam
  3. masyaAllah..hebat lelaki itu..wann sndiri pon blom tentu cmtu juga kak..

    moh sama2 kita jadi hebat..mohon doanya ya..

    .^_^.

    BalasPadam
  4. Assalamualaikum.Betul tu wann.stuju dgn wann.Masya Allah
    hebatnya lelaki tu.

    BalasPadam
  5. terdengar azan subuh.. lps tu tetiba blh mimpi dah siap solat... jangan kata nak p masjid... nak angkat selimut tu pun tak larat... ntah le.. apa nak jadi pada pakcik nih.. huhuhuhu

    BalasPadam
  6. II dotblogspotdotkom >> betul2, nak angkat kelopak mata pun tak larat.. lagi best Tido..<< Bisik s y a i t a n di dalam hati.. ZZZZ

    BalasPadam

Silakanlah mengkritik dan saranan.