RAHSIA di sebalik Perkataan Anda.

Salam alaik..
waa, ni ada info baru, tak tau la kalau ada yang dah lama tau. hehe, betul la, apa je yang kita ucapkan, adalah bayangan peribadi kita sama ada kita sedari atau tidak..
tak nak cakap banyak, 'bah' [ok] mari 'tinguk' [tengok] apa makna perkataan kamu..

Perhatikan kata-kata yang terkeluar ketika kita bercakap...Nak tahu apa rahsianya...?

1~ "Saya Memang.."
= Mereka ini menginginkan sesuatu yang boleh memberikan rasa selamat pada diri mereka. Selain itu, mereka juga sangat mengambil berat tentang diri orang² yang disayangi

2~ "Saya Rasa.."
= Mereka merupakan seorang yangs sensitif dan agak emosi. Pantang tersentuh,angin satu badan nampaknya. Sebab itu kena banyak gunakan diplomatik sekiranya berurusan dengan mereka ini. Sekiranya mereka ini terluka, luka itu akan sentiasa diingati sepanjang hidup. Dalam erti kata lain mereka ini agak pendendam orangnya.

3~ "Saya Fikir.."
= Kamu dikatakan bijak dalam membuat keputusan dan sentiasa berfikir jauh. Kamu juga seorang gemar berfikir tentang perkara apa saja dan gemar bertukar pendapat tentang apa saja untuk meluaskan pandangan.Bahkan mereka ini terbuka untuk menerima idea dan pendapat baru daripada orang lain.

4~ "Saya Percaya.."
= kamu merupakan seorang bersemangat dalam hidup dan ia juga melambangkan keyakinan diri. Kamu mudah percaya pada orang lain dan itu juga kelemahan diri kamu. Sebabnya, nanti mudah tertipu .Namun yang penting, kamu percaya kepada diri sendiri dan kebolehan yang dimiliki.

5~ "Pada Pendapat Saya.."
= Jelas sekali kamu ini yakin dengan apa yang kamu lakukan. Tapi kadangkala keyakinan itu tidak betul. Jadi kamu harus belajar unutk menimbangkan pendapat orang lain.

6~ "Saya Tahu.."
= Kamu mempunyai pendapat yang kukuh tentang apa juga perkara. Mungkin kerana kamu ini merupakan seorang yang genar membaca dan luas pandangan. Kadangkala itu. kamu seorang ibarat "kamus bergerak". Tanya saja . mesti tahu punya. Satu kelemahan kamu, kadang kala kamu seolah2 berlagak, macam Profesor serba tahu pula.

7~ "Saya Akan.."
= Mereka ini dikatakan sukar berkata "tidak" dalam apa jua perkara sekalipun apatah lagi perkara itu memeng menjadi target utama kamu selama ini. Kamu yakin kamu berjaya mendapat apa sahaja yang kamu inginkan selama ini.Tapi ingat, usaha itu pun perlu ada, yakin saja tidak memadai .
blogger-emoticon.blogspot.comp/s: hehe, ada yang terkena ke?

0 Cakap2 Belakang..:

Catat Ulasan

Silakanlah mengkritik dan saranan.