Lagu Untuk KITA..

Salam Alaik..

" Sejauh mana pun kita pergi, bila sampai masanya, ke liang lahad juga akhirnya tempat kita "

Ayat yang sempat saya petik dari sebuah drama islami, hari ini, tajuknya ' Liang lahad '.. siapa pelakonnya bagi saya bukanlah persoalan utama, tapi apa pengisian cerita itu lebih penting. Bercakap tentang mati, orang-orang yang hidup semestinya tidak dapat menghuraikannya secara terperinci, yang mampu dijadikan rujukan hanyalah berdasarkan Hadith-hadith Rasulullah SAW semata.

" Kematian itu adalah pasti, apabila sampai waktunya, tiada siapa yang mampu menahannya walau sesaat, atau memintasnya Walau sesaat."
Sering-seringlah tanyakan pada diri, apa bekalku untuk bertemu denganMu ya Allah.. adakah sudah mencukupi ataupun tidak.. Hari-hari yang kita lalui adakah kita pernah menyakiti hati orang lain, dan sudahkah kita memohon maaf kepada mereka.

Mati itu pasti, dan tidak ada jalan 'U' turn untuk hidup, awasi diri tiap hari, apa yang kita lakukan akan di minta pertanggungjawabkan Oleh Allah di akhirat nanti. Gunakan semua nikmat yang di beri untuk jalan-jalan kebaikan..

Jangan sia-siakan hidup yang diberi, kita ada Misi, kita ada Visi, justeru Allah tidak jadikan kita secara sia-sia, Maka capailah Misi dan Visi itu tadi, kerjakan ia dengan penuh Amanah & Rasa Tanggungjawab.

Kerana Hidup ini adalah untuk Yang MAHA HIDUP, dan
Matinya kita adalah untuk Hidup yang lebih Tinggi.
Titipan Khas untuk Semua..



0 Cakap2 Belakang..:

Catat Ulasan

Silakanlah mengkritik dan saranan.